Thursday, August 16, 2018

Slipper Disc-Rawatan Alternatif Bagi Slip Disc


Punca-punca Slipped disc

Antara punca-punca yang dikenalpasti boleh menyebabkan masalah ini berlaku adalah:
»» Trauma – contohnya pesakit jatuh terduduk, mengalami kemalangan jalanraya dan sebagainya.
»» Pesakit mengangkat bebanan yang berat – contohnya kerana pekerjaan, atau mendukung anak untuk tempoh masa yang lama.
»» Tidak menjaga postur belakang semasa duduk atau mengangkat beban yang berat.
»» Posisi membongkok akan menyebabkan disk menekan saraf di belakang.
»» Duduk terlalu lama – contohnya pemandu lori dan bas yang duduk berjam-jam lamanya kerana memandu.
»» Sukan mengangkat berat.

Ia juga menjelaskan kenapa masalah slipped disk berlaku secara majoritinya dikalangan pemuda dalam usia 20 ke 40-an terutamanya mereka yang bekerja sebagai buruh kasar dan selalu mengangkat bebanan.

Tanda-tanda Slipper disc

- Sakit yang melampau dan tiba-tiba. Biasanya berlaku di bahagian bawah belakang dan juga boleh berlaku di bahu serta tengkuk.

– Sakit di bahagian bawah belakang boleh menyebabkan sakit menyucuk-nyucuk di bahagian kaki dan tapak kaki. Sekiranya tidak dirawat, penyakit ini boleh melarat dan menyebabkan lumpuh.





Kaedah Rawatan Slip Disc

1. Rawatan Thermal – bertujuan untuk mengurangkan sakit

2. Steroid – suntikan steroid dapat menguankan oto belakang dan mengurangkan kesakitan untuk kesakitan biasa

3.Fisioterapi –  Kaedah senaman yang dijalankan bersama pakar untuk menguatkan otot temasuklah menggunakan tuala panas pada bahagian yang sakit.

4. Pembedahan – Langkah terakhir di mana disc yang terkeluar akan dikikis.Untuk kes yang serius,Kepingan besi akan dimasukkan untuk menyokong tulang belakang

 Namun begitu, gejala Slipped Disc mampu berulang.

Rawatan Alternatif Bagi Slip Disc

Jadi  jika anda sedang mencari beberapa alternatif makanan tambahan, dan bukan hanya bergantung kepada ubat-ubatan, anda sangat disarankan untuk mencuba vitamin Slipped Disc Shaklee. Ia mungkin membantu anda pulih, dan perkara yang terbaik adalah, Shaklee merupakan produk semulajadi dan selamat.



Set vitamin Slipper Disk

Vivix


Merupakan agen anti penuaan di mana menjaga keanjalan struktur Disc tulang belakang dan mengurangkan risiko Slipped Disc. Menyokong kesihatan sendi dan kesihatan tubuh dengan memberikan keperluan secara menyeluruh.

Ostematrix


Mengandungi kalsium, magnesium dan beberapa vitamin dan mineral yang lain. Kalsium sangat baik untuk tulang dengan memastikan tulang kuat dan padat. Ia juga penting untuk kesihatan ligamen dan otot.Ostematrix dilengkapi dengan vitamin D untuk  membantu penyerapan kalsium dengan lebih cekap dan untuk pertumbuhan tulang.

Omega Guard


Omega-3 merupakan anti inflamasi baik. Ia membantu mengurangkan keradangan akibat sakit sendi, mengurangkan degradasi tulang.


Untuk mengatasi masalah ini, anda boleh mencuba Set Slipped Disc yang terbukti selamat dan InsyaAllah Berkesan. Jika berminat boleh hubungi saya:-


Hubungi saya, Pengedar Sah Shaklee.

»» 012-5311176


Kenapa anda perlu hubungi saya ???


Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya. Boleh hubungi saya untuk pembelian Kerana saya Pengedar aktif Shaklee yang sah.

No comments:

Post a Comment