Wednesday, August 15, 2018

Gout - Vivix Bantu Gout


Gout adalah sejenis penyakit sendi yang berpunca daripada lebihan asid urik di dalam badan. Asid urik yang tinggi dikaitkan dengan usia, obesiti, Hiperlipedemia Jenis IV, kencing manis dan darah tinggi.


Gout lazimnya menyerang ibu jari kaki, tetapi ia boleh juga menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari. Dengan pembengkakan pada sendi akibat kadar asid urik berlebih dalam tubuh.
Bagi gout yang kronik, asid urik boleh berkumpul di bawah kulit membentuk benjolan di panggil ‘tophi’. Keadaan ini sering menyebabkan pembengkakan besar dan menimbulkan rasa sakit yang menyiksa, dan terkadang  tidak dapat bertahan serta dapat berlanjutan selama beberapa hari hingga berminggu-minggu.


Gejala-gejala utama~> Sakit yang melampau serta mengejut, bengkak, kemerahan dan kehangatan serta kekakuan pada sendi.
~> Demam gred rendah. ~> Hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terjejas digerakkan. ~> Keradangan tisu-tisu di sekeliling sendi juga mengakibatkan kulit menjadi bengkak dan sakit walaupun hanya disentuh dengan lembut



Pesakit yang mengidap gout mengalami peningkatan aras asid urik atau masalah penyingkiran asid urik atau gabungan kedua-duanya sekali.

Namun secara umumnya, gout adalah suatu penyakit yang boleh disembuhkan tetapi kita haruslah juga mengambil langkah-langkah untuk mengatasinya.




VIVIX - Melindungi DNA, memperbaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalam genetik, menggalakkan pembentukan mitochindra didalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel.

OMEGA GUARD - Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui didalam ikan laut dalam. Kedua-dua asid ini dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit.

Hubungi saya, Pengedar Sah Shaklee.

»» 012-5311176

»» Klik link whatsapp di sini ««

Kenapa anda perlu hubungi saya ???


Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya. Boleh hubungi saya untuk pembelian Kerana saya Pengedar aktif Shaklee yang sah.

No comments:

Post a Comment