Sunday, August 26, 2018

Kebaikan Dan Kelebihan Vitamin C

FUNGSI VITAMIN C


Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh. Fungsi utama Vitamin C memelihara kandungan antioksidan semulajadi dalam tubuh. Antioksidan penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan melambatkan penuaan.

Vitamin C Shaklee menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat.Meningkatkan sistem imun tubuh.Manfaat Vitamin C Sangat bagus untuk menjaga kecantikan kulit dan awet muda. Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan.




Keistimewaan Vitamin C Shaklee

Sustained Release Vita-C Plus adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.


Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.
Mengapa Vitamin C diperlukan setiap hari? 

Badan kita tidak dapat menghasilkan Vitamin C sendiri! Maka diperlukan didalam diet seharian.

Mudah musnah oleh pencemaran udara dan air. Perokok yang merokok sekotak rokok sehari membakar 500mg vitamin C dalam tubuh. 
Mudah musnah disebabkan stress (tekanan) - fizikal dan mental
Mudah termusnah oleh oksigen. 


Pendedahan buah-buahan dan sayuran yang telah dipotong dan dibiar terdedah terlalu lama pada udara sebelum digunakan akan mengurangkan kandungan vitamin C. 
Selain itu, memasak terlalu lama @ suhu tinggi juga merosakkan vitamin C dalam makanan.




Manfaat Utama Vitamin C


❥ Membentuk kolagen
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka, dan tulang rawan. Oleh itu, ia mampu untuk menghalang pembentukan kedutan dan menghindari otot dari menjadi lembik.


❥ Memperbaiki simptom pendarahan
Kekurangan Vitamin C adalah penyebab kepada gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.


❥ Meningkatkan sistem imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan perlindungan dari alergi hidung, kulit dan asthma. Juga mempercepatkan proses pemulihan dan mengurangkan simptom selsema.


❥ Memerangi kanser
Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel.


❥ Mencantikkan kulit
Pengambilan Vitamin C setiap hari dapat membantu kulit menjadi lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi.


❥ Memperbaiki insomnia
Vitamin C membantu mengubati insomnia dan stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.


❥ Mengekalkan kolesterol sihat
Vitamin C mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindari arteriosclerosis, thrombosis, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.



Testimoni Vitamin C
pengunaan Vitamin C dalam masa 2 minggu dapat menghilangkan jerawat. Pengambilan yang konsisten akan membuahkan hasil.





Selain makan ada juga yang jadikan vitamin C sebagai masker. lihat hasilnya luka jerawat kering, parut pudar,kulit cerah, licin dan lembut.



Kepada yang berminat untuk dapatkan Vitamin C Shaklee boleh terus hubungi saya Pengedar Sah Shaklee

>>> H/P : 012-5311176




KENAPA ANDA PERLU HUBUNGI SAYA????


setiap pembelian produk Shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya. boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut...

saya menyediakan perkhidmatan COD area Sungai Petani dan Kawassan - kawasan yang sedaerah dengannya.




No comments:

Post a Comment