Sunday, August 19, 2018

Rawat Sakit Lutut, Kulit Jadi Cantik.

Sakit lutut merupakan salah satu rungutan yang selalu didengar terutamanya dari golongan yang sudah berusia. Akan tetapi ia juga boleh berlaku pada mereka yang masih muda disebabkan kecederaan seperti ligamen dan tisu rawan yang koyak.
Tisu rawan di sendi berfungsi untuk melancarkan pergerakan sendi tersebut dan mengurangkan geseran.


Kebanyakan sakit lutut yang tidak serius dapat sembuh dengan sendirinya tanpa melakukan apa-apa rawatan perubatan. Penggunaan alat penyokong lutut(knee braces) mampu menstabilkan pergerakan lutut dan mengurangkan kesakitan. Akan tetapi terdapat beberapa jenis sakit lutut yang memerlukan pembedahan.


 Kesakitan lutut adalah bergantung kepada punca yang menyebabkan sakit lutut tersebut. Simptom dan tanda yang boleh ada pada lutut yang sakit adalah:
~ Lebam
~ Susah untuk melakukan pergerakkan lutut
~ Rasa lemah dan lutut tidak berasa stabil. Keadaan ini selalu berlaku pada lutut yang mengalami koyakan ligament(anterior cruciate ligament tear)
~ Lutut yang berbunyi ketika berjalan ataupun ketika membengkokkan lutut. Ia selalu terjadi pada lutut yang mengalami osteoarthritis iaitu pada mereka yang sudah berumur, atlet ataupun mereka mengalami obesiti



Sangat disarankan mengamalkan Collagen Shaklee Powder ini. Kolagen shaklee ini akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian sendi .
Apabila penyerapan kolagen ini berlaku ke dalam badan , ianya perlahan2 akan memperbaiki bahagian2 yang rosak serta menggantikan kolagen yang rosak.



Lama-kelamaan bengkak tersebut akan beransur pulih dan tulang yang terkeluar dari rangka lutut akan masuk semula dalam rangka.
Mengikut kajian,penggunaan selama 8 minggu boleh nampak hasil Collagen Shaklee ni, ada juga yang kurang dari itu atau  seawal 3 hari.
 bersifat elastik dan sangat kuat.Ianya juga bukan drugs,tidak mengandungi bahan2 berbahaya dan tiada kesan sampingan.



Hubungi saya, Pengedar Sah Shaklee.

»» 012-5311176


Kenapa anda perlu hubungi saya ???


Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya. Boleh hubungi saya untuk pembelian Kerana saya Pengedar aktif Shaklee yang sah.



No comments:

Post a Comment