Friday, August 24, 2018

Patah Buku Lali

Anatomi Buku lali

Umumnya buku lali dibentuk oleh beberapa tulang iaitu:
Tibia - tulang kering.
Bonjolan buku lali dinamakan medial malleoliFibula - tulang halus sebelah tibia.
Bonjolan buku lali dinamakan lateral malleoliTalus - tulang kecil yang berada antara tulang tumit kaki (calcaneus) dan tulang  tibia dan fibula.

Terdapat dua sendi yang selalunya terlibat dalam patah buku lali:

1. Sendi buku lali (ankle joint) - di mana tibia, fibula, dan talus bertemu
2. Sendi Syndesmosis - sendi antara tulang tibia dan fibul.

Definasi patah buku lali yg sering berlaku

Tulang yang patah boleh sembuh sendiri tanpa apa2 rawatan jika alignmentnya sama atau hampir sama.
Namun ada beberapa nutrisi yang diperlukan semasa proses penyembuhan untuk mencepat luka sembuh dan mengelakkan komplikasi.
Biar saya bantu tulang anda supaya cepat sembuh.
Apa yang diperlukan semasa proses penyembuhan


Setiap peringkat penyembuhan memerlukan nutrisi tertentu.

1.Peringkat permulaan dan keseluruhan proses, tenaga sangat diperlukan yang mana didapati daripada makanan yang tinggi kalori.

2.Kemudian, proses penyembuhan memerlukan penghasilan protein yang banyak yang bergantung kepada bekalan pelbagai jenis asid amino.

3. Bekalan darah yang cukup diperlukan untuk proses penyembuhan. Apa sahaja yang menyebabkan pengaliran darah berkurang akan melambatkan proses penyembuhan. Ini termasuk merokok, anemia, salur darah tersumbat dan gula yang tinggi dalam darah.

4. Kecederaan juga menyebabkan radikal bebas meningkat dan mungkin boleh melambatkan penyembuhan, jadi mungkin antioksida juga diperlukan untuk penyembuhan luka yang cepat.





Disini saya akan perkenalkan SET BASIC dan SET BAGED untuk patah...


SET BASIC PATAH SHAKLEE 

»» VIVIX

»» OSTEMATRIX

SET BAGED PATAH SHAKLEE

»» ESP

»» OSTEMARTIX


Vivix -

Sangat membantu untuk mengelakkan bengkak kaki dan mempercepatkan proses penyembuhan serta tulang kembali bercantum semula.

Ostematrix -

untuk kuatkan pembentukan tulang, Pembentukan tulang lembut hingga tulang keras sangat memerlukan kalsium yang tinggi. Bagi memastikan penghasilan sel tisu yang baru untuk tulang.

ESP -

 untuk pertumbuhan sel baru. Kandungan protein diperlukan untuk pertumbuhan sel-sel baru bagi menggantikan sel tulang yang telah patah ataupun rosak.


Fungsi Set Patah Tulang
Set ini membekalkan keperluan nutrisi yang diperlukan oleh pesakit yang mengalami masalah tulang patah atau tulang retak.








Untuk patah tulang yang kritikal pengambilan Vivix dan Ostematrix sangat-sangat penting untuk memepercepatkan proses penyembuhan. Set ini merupakan Set basic kepada masalah tulang patah. Bagi pesakit yang berkemampuan memang saya sangat galakkan ambil Set ini walaupun ianya sedikit mahal. Mahal tetapi sangat berbaloi dan setanding dengan khasiatnya.



Hubungi saya, Pengedar Sah Shaklee.

»» 012-5311176

»» Klik link whatsapp di sini ««

Kenapa anda perlu hubungi saya ???
Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya. Boleh hubungi saya untuk pembelian Kerana saya Pengedar aktif Shaklee yang sah.


No comments:

Post a Comment