Wednesday, September 19, 2018

Pertua Hilangkan Biji Kolestrol

Biji-biji kolestrol yang timbul di sekitar bawah mata atau di bahagian atas mata merupakan petanda seseorang itu mempunyai tahap kolestrol yang tinggi dalam badan.


Adakah anda sedang mencari petua hilangkan bintik kolestrol?


Disini cik da ada pertua untuk menghilang biji-biji kolestrol dengan bahan semulajadi yang senang didapati disekeliling kita. Tapi sebelum tu meh kita berkenalan "Apa itu biji-biji kolestrol".


Biji-biji kolestrol ialah bintik-bintik putih di sekitar mata seperti bonjolan lemak yang berkembang di bawah kulit anda, Ia juga dikenali sebagai xanthelasma.



ADAKAH BINTIK KOLESTROL DI BAWAH MATA BERBAHAYA?



Bintik kolestrol ini secara amnya ia memberikan indikasi bahawa tahap kolestrol di dalam badan seseorang itu adalah tinggi. Walaupun tinggi kolestrol dalam badan ini bukanlah sejenis penyakit, namun individu terbabit amat berisiko tinggi untuk mendapat penyakit-penyakit lain yang berkaitan seperti darah tinggi, sakit jantung dan strok!


SIAPAKAH YANG BERISIKO TINGGI MENDAPAT BINTIK KOLESTROL DI BAWAH MATA?


Bintik kolestrol atau xanthelasma ini tidak menyebabkan kesakitan atau gatal-gatal, tetapi ia mungkin boleh menghalang penglihatan jika benjolan itu tumbuh cukup besar dan mencacatkan penampilan.


Apa yang anda perlu tahu ialah, saiz badan bukanlah ukuran akan tahap kolestrol dalam badan seseorang. Ramai je orang yang kurus saiz badan tapi punyai tahap kolestrol yang tinggi dalam badan, begitu juga sebaliknya.



Ia juga boleh menjadi isyarat atau petanda anda bakal mendapat penyakit arteri koronari di masa depan. Satu kajian menunjukkan merokok, obesiti, hipertensi, kencing manis dan dislipidemia, yang merupakan faktor risiko utama untuk penyakit arteri koronari.





Oleh kerana kawasan yang terjejas biasanya sangat dekat dengan mata, pembedahan bukanlah rawatan yang disyorkan. Tambahan pula, pembedahan boleh mengakibatkan parut yang kekal. Rawatan laser adalah satu lagi kemungkinan, tetapi juga membawa risiko parut.



Rawatan Alternatif seperti :-


BAWANG PUTIH


Enzim yang terdapat dalam bawang putih boleh membantu meratakan benjolan bintik kolesterol. Bawang putih juga bermanfaat untuk mengurangkan tahap kolesterol tinggi.



Hancurkan bawang putih sehingga menjadi pes. Sapukan pada kawasan yang terjejas dan tutup dengan kapas untuk elakkan bawang putih masuk ke dalam mata anda. Biarkan selama 10 hingga 15 minit, kemudian basuh dengan air suam.


 Ulang sekali sehari selama beberapa hari.


Alternatifnya, hancurkan tablet bawang putih menjadi serbuk halus. Tambahkan sedikit air untuk membentuk pes dan letakkan di kawasan yang terjejas. Biarkan selama kira-kira 1 jam sebelum membasuhnya.


Lakukan ini setiap hari sehingga anda mendapat hasil yang diinginkan.


Anda juga boleh makan 2 hingga 3 ulas bawang putih mentah semasa perut kosong setiap hari atau ambil suplemen bawang putih sebagai ganti.



Nota: Elak menggunakan bawang putih pada kulit untuk jangka masa yang panjang kerana ia boleh membakar kulit. Elakkan petua hilangkan bintik kolesterol menggunakan bawang putih jika anda memiliki kulit yang sensitif.



KULIT PISANG


Satu lagi petua hilangkan biji kolestrol di sekeliling mata anda secara selamat dan semulajadi adalah dengan menggunakan kulit pisang.


Kulit pisang mempunyai sifat antioksidan yang kuat dan enzim di dalamnya dapat membantu menghilangkan bintik kolesterol secara semulajadi.



MADU


Madu membantu merawat dan hilangkan biji kolesterol di muka kerana ia bersifat antioksidan dan bahan humektan (memerangkap lembapan dan mengelakkan kekeringan). 


Madu juga boleh digabungkan dengan bahan lain untuk dijadikan skrub untuk menyental sel kulit mati sekaligus dapat mengurangkan dan hilangkan biji kolesterol di muka anda tu.


Sapukan madu pada seluruh muka. Biarkan selama 15 minit, kemudian cuci dengan air bersih. Buat setiap hari sehingga nampak improvement.




SKRUB GULA


Ini skrub paling ringkas untuk melembapkan kulit dan untuk hilangkan biji kolesterol di muka. Skrub ini adalah campuran ½ biji jus lemon, 1 sudu teh minyak zaitun dan 2 sudu besar gula yang boleh melicinkan dan mencerahkan kulit.


Skrub muka secara lembut untuk beberapa minit dan biarkan selama 20 minit sebelum dicuci dengan air bersih. Ulang 2 kali seminggu untuk beberapa bulan atau sehingga biji kolestrol makin berkurangan.




 ALOE VERA


Aloe vera sangat menenangkan, menyembuhkan, anti-radang dan antioksidannya dapat membantu cara untuk hilangkan biji kolesterol di muka. Ia juga boleh membantu membuka liang pori yang tersumbat.


Sapukan saja bahagian kulit yang terlibat dengan keratan aloe vera segar dan biarkan semalaman dan cuci seperti biasa pada keesokan paginya. Buat setiap hari sehingga biji kolesterol hilang.


Boleh juga sapukan campuran aloe vera dengan teh hijau – biarkan selama lebih kurang 15 minit dan kemudian cuci dengan air bersih. Ia juga bagus untuk menghilangkan lingkaran gelap bawah mata.


Kalau anda terlalu sibuk dan tak ada masa untuk melakukan petua dan tips yang saya kongsikan tadi, anda boleh mengamalkan suplemen dari shaklee.


Meh kita kenali suplemen shaklee.


Bagi membantu mengilangkan biji kolestrol dan menurunkan tahap kolestrol jahat serta bantu menurunkan tekanan darah.


OMEGA GUARD  mengandungi asid lemak - omega 3 yang amat penting, yang tidak di hasilkan oleh badan dan kita perlu mengambilnya dari makanan. DHA dan EPA dalam omega juga membantu mencegah penyakit saluran darah dan strok.


Omega-3 sangat membantu dalam menurunkan kadar triglyceride dan kolestrol jahat (LDL). Ia juga dapat meningkatkan kolestrol baik (HDL), seterusnya membantu dalam menurunkan tekanan darah dalam badan.



Membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL,mengawal masalah obesiti dan mengurangkan risiko sakit jantung.



GARLIC COMPLEX membantu menurunkan kolestrol,LDL,trigliserid dan kelikatan darah,meningkatkan HDL,melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.


Bawang putih sememangnya digunakan secara tradisional untuk menjaga kesihatan tubuh secara am. Alisin, iaitu sejenis bahan aktif di dalam bawang putih telah terbukti berkesan untuk menyokong dan memelihara kesihatan tubuh melalui pelbagai tindakan.


Ia juga antibiotik yang selamat dan semulajadi yang boleh meningkatkan sistem imun dan menghalang penyakit berjangkit seperti selsema,kulat,kuman,virus dan lain-lain.



KENAPA ANDA PERLU MEMBELI DENGAN CIK DA...?


kerana saya akan konsultasi lagi setiap cara permakanan yang betul dengan lebih terperinci lagi...


 Boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut...


saya boleh COD kepada anda apa bila-bila masa selagi anda berada di kedah.


Berminat boleh hubungi saya,
 012-5311176


klik disini untuk wasap saya


Setiap orang yang ingin menjaga kesihatan perlu ada sebotol Omega Guard dan Garlic Complex di rumah... bukan menggurangkan biji kolestrol, malah ia juga mengawal kolestrol, mencantikan kulit, serta meningkatkan daya fokus minda kita.



No comments:

Post a Comment