Senarai Harga Vitamin Shaklee

Saturday, August 11, 2018

Fungsi Ostematrix Kepada Tubuh kita

Mari kita berkenalan dengan Ostamatrix...

APA ITU OSTEMATRIX ...?

Ostematrix Shaklee mengandungi Kalsium, Magnesium dan Vitamin D sebagai bahan utama yang telah diuji secara klinikal. Produk ini juga mengandungi Zinc, Copper, Manganese dan Boron tapi dalam peratus yang amat sedikit.


Apa kelebihan dan fungsi kalsium, magnesium dan vitamin D dalam ostematrix ??

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. 

Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.


Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing. 

Tanpa vitamin D, badan tidak dapat mendapat cukup 'hormone calcitriol' (dikenali sebagai Vitamin D aktif). Bila tidak cukup hormon ini, badan akan mengambil kalsium dari rangka yang sedia ada, yang mana akan melemahkan tulang-tulang kita.


APAKAH FUNGSI OSTEMATRIX SHAKLEE


1.Menguatkan tulang
>> Kalsium menghalang Osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, Osteomalacia (Rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.


2.Memperbaiki kejangan dan kebas-kebas
>> pengambilan Kalsium sebelum tidur akan memperbaik kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.



3.Meringankan stress
>> ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, gementar, dan stress.


4.Memperbaik depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.


5.Memperbaiki masalah haid
>> kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg Kalsium dan Magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.



6.Pengalkalian tubuh
>> Kalsium adalah mineral alkali dan ia berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti pada umur tua. tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien.


7.merangsang detoksifikasi Memperbaiki hiperktiviti perut dan sakit gastrik.




SIAPA YANG PERLUKAN OSTEMATRIX

- ibu yang menyusu
- ibu mengandung
- sakit sakit sendi
- sering kekejangan otot
- sembelit
- buasir
- ibu yang dalam pantang
- senggugut
- sakit kepala ,migrain dan stress


Hubungi saya, Pengedar Sah Shaklee.

»» 012-5311176

»» Klik link whatsapp di sini ««


Kenapa anda perlu hubungi saya ???


Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya. Boleh hubungi saya untuk pembelian Kerana saya Pengedar aktif Shaklee yang sah.


No comments:

Post a Comment